söndag 4 oktober 2009

Tiden räckte inte till... men nu blir det tävling!



Hej allihopa!

Som vanligt räcker inte tiden till och så blev det även den här gången :-). Jag hade tänkt hinna avsluta reseberättelsen den här veckan (nu när jag kommit igång lite med den också) och sedan hinna berätta att jag har packat väskan igen...

... jag ska följa med H på en stooor mässa i Kina och vi åker redan i eftermiddag! Vi åker dit några dagar innan mässan öppnar, så vi får se vad vi hittar på. Hmm... jag har inte packat klart ännu och får nog lägga på ett kol om vi ska hinna med bussen som ska ta oss till Arlanda.

Jag vill tacka alla som följer den här bloggen och som lämnar så fina och gulliga kommentarer. De gör mig så himlarns glad så ni anar inte... :-). När jag började blogga för ett år sedan trodde jag aldrig att jag skulle träffa på så många fina och snälla människor... eller att det skulle bli så att jag så ofta tänker på er trots att vi aldrig träffats. Man följer andras liv i mot-och medgång, fram och tillbaka och härs och tvärs, vilket egentligen är ett svindlande äventyr! Hoppas att ni är rädda om er och har det bra i hösten medan jag är borta. Och... hoppas att ni finns kvar när jag kommer tillbaka! :-)

Medan jag är på resande fot tänkte jag utlysa en liten tävling. Min blogg fyller ju ett år i dagarna och alla andras fina tävlingar har gjort mig inspirerad att ordna en själv. Jag gör därför på samma sätt som många andra: Lämnar man en kommentar här får man 1 lott. Länkar man dessutom till sin egen blogg med bilden ovan får man 2 lotter!

Nu undrar ni förstås vad det är man kan vinna... och det vet jag inte än ;-). Jag tänker köpa något fint i Kina så än så länge är det en hemlig vinst. Det blir ett första, ett andra och ett tredje pris och jag lovar att försöka hitta något som är riktigt fint!

Nu får jag separationsångest... :-).

Ha det bra nu och sköt om er!

Många varma kramar
Beatrice

29 kommentarer:

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Hipp hipp hurraaaa!!! Ja GRATTIS i förskott till din ettåring! Du är själv Beatrice så himla go och snäll =)

Ha det nu så underbart på resan!

Kram Anita

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon, och du ska till Kina, idag! Så spännande, imorgon är du i Kina, och vi får mer fin berättelse när du kommer hem.Jag tävlar gärna hos dig, mer spännande tävling finns inte i Blogglandia, grattis till 1 år också.
Gör såklart en länk
Ha nu en underbar resa
Goa kramen
AnnaMaria

Gårdsromantik sa...

Åh så spännande - klart jag är med - skall genast länka.

Kram Maud

Viola sa...

Och....ha det så bra på er resa...vilket äventyr igen som väntar och så klart jag tar en lott och hoppas på en vinst, ha det så gott, kram

-Mia- sa...

Håper du får en kjempefin tur!! ER alltid så gøy og koselig å lese på bloggen din!! Klem-Mia

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

men så kul..KINA!!!!!!!
gud va spännande!!
ha det gott goa du!! är gärna med o tävlar!!

Ha en härlig vecka!
~~Kram ♥ Millan~~

synne sa...

Så kul med ettårsdag. Grattis säger jag.
Klart man vill vara med.
Kina är ett land som faschinerat mig. Men efter att ha läst dina resebrev så vet jag inte om jag vill åka dit...

Ha nu en alldeles underbar tid i Kina. Vi drar som bekant till Madeira på söndag.
Men jag tar med datorn hihi.

Kramen Synne.

Maria Berg sa...

Jag har själv varit i Kina, det var mest runt Peking och vilket intressant ställe jag åt kokt padda, skall bli spännande och se vad du åt-
klart jag vill vara med och tävla.
Jag länkat på Allt kan grönska.

Maria Berg.MB

Marie//Tekla Maräng sa...

Trevlig resa ja du är väl redan på väg kan jag tänka.
Själv klart vill jag vara med i din tävling tänk om man vinner något ifrån det stora landet i öster, vilken lycka och länkar givetvis med bild i min vänster spalt.
Grattis för den 1 åriga bloggen.
Kram:)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Grattis till 1år i bloggvärlden!
Ska du ut och resa igen? Så fantastiskt! Ha nu en riktigt härlig resa, och vi får väl höra om den när du kommit hem igen..:)
Och så klart vill jag vara med och tävla!
Kram
Marie

LillaFlisan sa...

Nämen din lilla globetrotter!

Så avis jag blir!

Klar jag vill vara med och tävla!
Länkar!

Kram

Flisan

Hjärtat Mitt sa...

Åh, så roligt att åka till Kina. Vi var där alldeles för kort tid.
Vill gärna vara med och vinna något fint därifrån :)
Jag länkar.
Kram Mari

lugnet sa...

Oh, sååå spännade att resa!! Låter underbart, liksom din tävling som jag absolut vill vara med i!
Hoppas du får det härligt i Kina!!
Kram//Ulrica

Mia sa...

Grattis, grattis! Vad spännande med hemliga vinster, visst är jag gärna med. Länkar hos mig också!

Kram Mia

TEFROSSA sa...

Gratulerar så mycket!

Hoppas du haft det bra därborta i Kina. Jag vill gärna tävla om en överraskning och länkar på min blogg.

Kram
Lena

Karin / Livsluft sa...

Grattis till ett år på bloggen!
Så spännande att du är på resa i kina nu. Hoppas du har det bra och att vi får se lite spännande bilder därifrån sedan :-)
Jag är gärna med i din tävling och länkar på min blogg(högerspalten)
Ha det så trevligt nu, njut och var rädd om dig!
/Kram Karin

Nyanser av vitt sa...

Spännande med hemlig vinst. Jag deltar gärna och länkar hos mig.
Ha det toppen i Kina.
kram Agneta

ANNIKA sa...

Grattis!
vad spännande....
med resa ,tävling och hemligt pris...
Ha det så bra på resan och hoppas det blir lyckat.
Är med och håller tummarna i tävlingen..
gustafsson.57@hotmail.com

Bea sa...

Ojdå, här höll jag på att missa din tävling och hela ditt inlägg.
Visst vill jag vara med och tävla om din överraskning. Länkar i min hö spalt.
Ser framemot nya reseskildringar och läsvärda inlägg :)
Trevlig resa! Kram / Bea

♥ A Cup Of Emilia ♥ sa...

Tack så mycket! Du ha en sådan trevlig blogg. Alltid lika kul att titta in här :) Trevlig helg! Många kramar från Emilia

Bloggullet sa...

Grattis till att du bloggat i ett år, det har även jag gjort snart.
Spännande med en vinst från Kina, jag är med i din tävling och länkar i min blogg.
Kram

MM sa...

Hej o vilken härlig blogg du har!
Hoppas du får en underbar resa.
Självklart vill jag vara med o tävla, o länkar även från min egen blogg.
Välkommen dit när du kommer hem!
Kramar,
Malin

FinaElina sa...

Så kul med ett pris inhandlat i Kina.. Undrar när tävlinge avslutas?

Har länkat här:
http://finaelina.blogg.se/tavlingar/2009/october/nagot-inhandlat-i-kina.html

Fokus mot framtiden sa...

Hej
Härligt att sticka iväg så där :)
Mycket rolig pristävling så jag passar på att delta jag med :)
En lott.... :))) Vinner man på det så är det bara SÅ meningen.
Kram

Helena sa...

Jag vill också vara med! Kram Helena

Anna-Lena sa...

Vilken rolig tävling.
Hoppas på turen och länkade så klart i min blogg.
http://blogg.passagen.se/bloggamer/entry/t%C3%A4vling_med_en_vinst_fr%C3%A5n

Nanna sa...

Spännande täving, jag vill gärna vara med!

mvh Nanna
nannaeatlive.se

Maria Berg sa...

Hej på dig inte hört något på länge från dig, kan inte kommentera på det två första innläggen! MB

Kirsebær sa...

Gratulerer så mye med ett år som blogger!

Jeg blir gjerne med i trekningen om noe spennende fra Kina, så jeg har også linket med bilde på bloggen min - så 2 lodd til meg. :o)

Ønsker deg en riktig fin tirsdag!