onsdag 2 september 2009

Tiden går fort...



... liksom många av er andra har jag upptäckt att det plötsligt blivit höst. Den här sommaren försvann i en hast, så nu hoppas jag på en riktig indiansommar i stället :-).

Jag har börjat höststäda och röja lite här hemma och "upptäckte" då och blev medveten om att min snäcksamling inte fick komma fram i sommar. Jag brukar alltid ha dem framme under vår och sommar på ljusbrickor och annat. Vad snopen jag kände mig, jag har haft så fullt upp de senaste månaderna så jag har inte ens tänkt på det förrän nu! Plötsligt saknade jag alla mina snäckor och nu är jag lite lur på om de kanske ska få komma fram ändå, fast det på ett sätt känns som att vi går in i fel säsong.

Japp, så får det bli. Det blir ett sätt att hålla kvar sommaren ett tag till :-).

Kramar
Beatrice

13 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Snäckor finns ju året runt, det är klart du ska ta fram dom. Till jul kan du ta bort dom. Det är vackert med snäckor, och så kan du sitta och minnas fina saker från i sommar.
Goa kramen till dig
AnnaMaria

♥ A Cup Of Emilia ♥ sa...

Tack för din fina kommentar. Och vad kul att du gillade bilderna :) Ja hösten verkar komma med stormsteg nu. Ha en fin dag. Många kramar från Emilia

Nyanser av vitt sa...

Jag tycker du ska ta fram dem nu. Du kan göra fina ljusarrangemang med blockljus och snäckor.
Tack för dina gulliga ord hos mig.
Sköt om dig!

Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Klart att du ska ta fram snäckorna!
Ha dom tillsammans med lite ljus.
Kram Marie:)

Mamma C sa...

Här är det riktigt höstäder idag. Blåser och regnar om vartannat. Dina snäckor tycker jag att du ska plocka fram. Jag har ett fat på altanen med snäckor på och några värmeljus.
Kram Mamma C

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojsan i Höstrusket!!!
Ja sommaren gick oootroligt fort!!
Men kul att förlänga den lite med sommriga attribut!!vackra bilder!!

~~Höstkramar ♥ Millan~~

Nyanser av vitt sa...

Hej igen
Ja jag trivs med det gröna. Får se om det blir byte av färg i höst. Pappelinan får vara kvar i vilket fall.
Kram

EN INREDOHOLIC sa...

Så vackert!! Ja det är perfekt att ta fram saker som påminner en om sommaren,
KRAM på dig
Jannice

synne sa...

Hej Beatrice.
Tackar för din kommentar hos mig.
Har nu läst om dina paddlingsäventyr. Det lät så rofyllt och skönt. Så Mollie gillade att åka kanot hon.
Vet inte om Erri gillar båtar då...
Blåbär gillar hon iallafall.
Ta fram dina vackra snäckor du.
De kan man ju njuta av hela året. Det är sommar året runt ju...

Ja det blir några promenader när man inte har haft semester vet du.
Men snart blir det Madeira. I oktober närmare bestämt.

Ja vi har konstiga äppleträd här i nabolandet. Men de är fina. De uppstår en gång om året. Ungefär den här tiden på året när fallfrukten börjar komma hihi....

Nu ska jag se på Mirden i Midsomer.
Du får ha det fint i helgen.
Jag ska prova att njuta den, trots feber og huvudvärk.
Ha det bäst min vän.
Kram Synne.

Katinka sa...

Ja, nu går det mot höst och visst känns det sorgligt... Jag blir riktigt deprimerad av det. Vart tog sommaren vägen egentligen?

Bea sa...

Hej Beatrice!
Hittade dig gm Viola och måste bara få lämna en liten hälsning från mig med samma namn! / Bea

PS fin blogg du har!

Moster sa...

Hejsan
Anslagstavlan du såg på översta bilden är inte samma som nu skal komma in. Den du såg har vi endast 2 ex kvar av och jag lovar dig den är helt underbar.
Kram Moster

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja håll fast vid sommaren så kanske den stannar längre :) Snäckor är ju fina jämt så jag tycket du kan ha dem framme.

Kram Viveka