tisdag 8 september 2009

På rundvandring i gamla Öbacka



Jag har alltid tyckt att det är något speciellt med grindar och staket och jag älskar att se hur kreativa människor har varit när de har tillverkat dem. Igår tog jag och Mollie en promenad genom den gamla stadsdelen som är från 1700-talet och där finns det vackra grindar och staket överallt! Jag tror nästan att jag ska ta fler bilder och göra ett grind-inlägg framöver... :-).

H deltar i den årliga älgjakten den här veckan så Mollie och jag är ensamma hemma. Vi har det mysigt, men det blir inte mycket gjort då hon vill busa och brottas eller ut och röra på sig mest hela tiden. Just nu är det oväntat lugnt och tyst, därför hann jag skriva några rader :-). Mollie har hastigt och lustigt förvandlats till en liten katt som hoppat upp i vardagsrumsfönstret och där har hon suttit helt tyst och stilla i snart 45 minuter... det verkar finnas mycket roligt att titta på utanför fönstret! :-)

Hoppas ni alla får en bra vecka!

Kramar
Beatrice

4 kommentarer:

Viola sa...

Så ni har det lugnt hemma..vacker bild från den gamla delen, hoppas dagen din varit bra, kram

synne sa...

Hej Beatrice.
Jag vill ha en stor blå hortensia ute i trädgården....
Ska HA en sådan hehe...
Men jag älskar blått. Det är min klara favoritfärg.

Det där med grindar är nog sant. Det är spännande att stå vid en stängd grind och fundera och fantisera på vad som döljer sig bakom den.
Här har jag inte sett så många grindar om sanningen ska fram.

Mollie har nog lite av en katt i sig. De gillar ju som sagt och sitta i fönster och titta ut.

Tackar för tipset om Madeira. Det ska jag säga åt maken när han kommer hem. Kan man läsa om det någonstans?
Vi ska bo i Funchal och det är kanske där som skeppet ligger i hamnen. Får titta.
Jag längtar så jag blir galen att komma iväg. Resfebern stiger för varje dag. Men det kan jag ju inte erkänna hehe...

Ska försöka se om man får gjort något förnuftigt nu. Vi har haft strömavbrott hela morgonen. Tydligen har det varit över hela eller stora delar av Hedmark. Hoppas det inte blir flera avbrott...
Ha nu en helt fabelaktig dag min vän. Du och Mollie.
Här kom Erri precis in och la sig nedanför min stol...
Jag är så glad i den hunden...
Kramen Synne.

Nyanser av vitt sa...

Lugnt och skönt är aldrig fel. Tack för fint beröm hos mig. Ja kanske ska jag sälja lite av mina alster. Jag har iallafall registrerat en blogg till som jag ska länka till min och där har jag tänkt lägga ut lite saker.
Sköt om dig och njut av att du får vara själv en stund.
KRAMIS

Graadskan sa...

Håller med om att är något visst med grindar. Dessvärre bor vi så att det helt enkelt inte är möjligt att ha en grind - synd! Men det är skoj att titta på alla andras!

Kram Camilla