onsdag 9 september 2009

Indiansommar och nyponrosor i full blom



Jag som önskade häromdagen att vi skulle få en riktig indiansommar... den är här! De senaste dagarna har vi nästan haft högsommarvärme, idag är det 23 grader varmt (!). Det är så man knappt tror sina ögon när man tittar på termometern. Igår kväll tog jag och Mollie en promenad rätt sent och då var det riktigt ljummet i luften, ni vet, sådär ljummet som det var under augustikvällarna förr i tiden. Härligt! :-)

Eftersom vi inte har något annat för oss har Mollie och jag varit ute i solen så mycket som vi bara kunnat de senaste dagarna. Nere vid havet växer det stora härliga nyponbuskar och man känner doften från rosorna på långt håll. Jag ville så gärna fota buskarna + havet + Mollie, men det ville inte Mollie... ;-). Nåja, promenaden var det inget fel på, jag höll på att svettas ihjäl fast jag bara hade kortärmat på mig!

Sommaren som försvann kom visst tillbaka... :-).

Igår när jag promenerade funderade jag på om jag kanske ska skriva färdigt min reseberättelse. Jag har så många "lösa trådar" från i våras och det känns nu som att det är dags att avsluta saker och ting. Orkar ni med en sväng till? I så fall hamnar vi i Thailand i nästa inlägg! Det skulle vara roligt om ni vill följa med... igen :-).

Kramar
Beatrice

18 kommentarer:

H A N N A S - F O R M sa...

Hej!!! Så vacker och rofylld blogg du har...njuter!!! Tack söta för din hälsning hos mig!

KRAM
Hanna

Jema Rose sa...

Det är ikväll du ska tända ett ljus kl.21.00, så du har inte missat det..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Tjäderns rumsuthyrning sa...

Hej, Ja det är verkligen en undferbar tid nu! Soligt och lagomt varmt...massor av svamp i skogen! Nu njuter jag!

Kram Marina

milly Garden sa...

Hej, var inloggad med fel inloggning!

Kram Marina(milly Garden)

Marie//Tekla Maräng sa...

Visst hänger jag gärna med en sväng till Thailand igen.
Visst har sommaren kommit tillbaka jag och Bobo har varit ute länge idag och bara njutit, okej jag har gråtit några omgångarn när man tänkt att här tyckte Yuna om att vara...
Tack snälla för dina varma tankar och ord till mig.
Kram Marie

Viola sa...

Visst har vi ett underbart väder just nu..är hösten på detta viset...då är det hlet okej för mig oxå, kramen

Lilla huset på prärien sa...

Hej!

Ja och jag är så glad att jag är ledig dessa dagarna och kan njuta det sista jag gör innan det är dags att gå tillbaka till jobbet igen efter mammaledigheten :)

Härligt!

Jenny

Bea sa...

Så underbar beskrivning på din dag i sensommarvärmen och visst har även vi fått sommaren tillbaka - kanske för att ta farväl för i år. Jag tänker i varje fall njuta fullt upp på mina två lediga dagar nu med långa promenader, trädgårdsjobb och allmänt slappande i trädgårdsstolen.
Må gott! /Bea

Vita ljuva tankar sa...

Hej Beatrice!

Roligt att du gillar mina smycken :) Det första halsbandet med sländan och bricka i silver kostar 180:-, ringen med vita pärlor 80:-. Det sista smycket är en berlock på ett halsband, en klase med gröna pärlor och silvriga berlocker för 150:-.

Vill du beställa så mailar du bara: linda.eriksson@edu.boras.se

Mvh Linda

Nyanser av vitt sa...

Ja det är skoj att läsa om din resa och du har så mycket vackra bilder.
Sköt om dig
Kram Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Indiansommar är ett passande namn, och nu gäller det och passa på och dra åt sig all värme. Snart får vi frysa. Jag hoppas på en fin kväll idag, vi ska till stugan. Och sitta på bryggan med ett glas rött skulle vara så skönt. Tack för gullig kommentar, blir glad när du tittar in.
Goa kramen
AnnaMaria

EN INREDOHOLIC sa...

Så himla vacker blogg du har. Jättefina bilder. Kram Jannice

LillaFlisan sa...

Ja, visst är det underbart med värmen!

Rena rama sommaren har det varit här!!!!
Trevlig helg och kram

Flisan

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

go kväll!☺

Ljuuuvligt väder vi fatt!
~Trevlig Helg ♥ Mamma Millan~

Mamma C sa...

Visst är det skönt med värmen som är tillbaka igen. Det ska visst hålla i sig ett par dagar till oxå. Klart man vill höra mera från din reseberättelse. Ha en fortsatt bra helg.
Kram mamma C

AkH sa...

Hej, vad roligt att läsa din reseberättelse. Reste själv runt en hel del tidigare (ojdå, för 15 år sedan nu snart) så det skall bli spännande att läsa mer.
Härligt med vädret!
Fortsatt trevlig helg!
Anna-Karin
livetharochnu-akh

Moster sa...

Fårlåt mig jag har glömt bort att meddela dig måtten och priset på anslagstavlan i luffarslöjd. Den är ca. 60x80cm eller 80x60cm hur man vill hänga den. Den kostar 33€.
Nu är det dock så att jag tror att dyu inte är intresserad för frakten är helt otroligt dyr till Sverige för en så stor sak. När jag räknade ut frakten på postens hemsida enligt ekonomi post så skulle den bli på 29.90€.
Jag kan meddela att anslagstavlan är från danska Krasilinkoff och finns säkert i en butik nära dig. Hoppas att du hittar en till rätt pris.
MVH Beatrice

synne sa...

Klart man hänger med :D
kramen synne.


fått din mail.
Tusen hjärtligt tack. Har tittat på länken. Spännande ska jag säga. Blir nog en tur faktiskt.