lördag 5 september 2009

En blommande skönhet i regnet



Hej allesammans!

Hoppas ni har det bra i hösten och regnrusket! Här har det öst ner till och från i flera dagar nu. Tråkigt! :-( Jag gav mig ut på en långpromenad mitt på dagen, men trots en blå himmel fick jag bara en känsla av att jag borde gå hem igen, och det gjorde jag som tur var. Bara en liten stund senare var ovädret över oss igen och eftersom jag inte hade några lämpliga oväderskläder på mig hade jag blivit hemskarns genomblöt om jag varit ute när det bröt lös.

Titeln skulle ju kunna få någon att tro att det är mig själv jag skriver om och jag önskar att jag kände mig så, MEN det är någon helt annan jag åsyftar ;-). Jag hann köpa en fin hortensia innan jag påbörjade promenaden, så när ovädret bröt lös kunde jag "trösta" mig med den. Hortensior brukar inte överleva så värst länge hos mig, men trots det brukar jag ändå inhandla en ny någon gång per år. Den blå är min absoluta favorit, men den här vita och lila var rätt söt också.



Jag klagar på regnet, men egentligen är det inte det minsta synd om mig. Jag är helt solokvist hemma, lugnet har lagt sig och jag sitter här bredvid min nya hortensia och njuter av nybryggt kaffe och nybakt morotskaka... mmm... :-).

Ha en fin helg och ta hand om er!

Kramar
Beatrice

8 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Hejsan Beatrice!

Så vackra bilder som vanligt. Helt bedårande.

Upptäckte att jag inte hade din blogg på min blogglista så nu har jag lagt till dig. Bättre sent än aldrig!

Kram

Flisan

Viola sa...

Visst har vi ett riktigt höstväder just nu..riktigt kyligt...vilken underbar färg du har
på denna hortensia, hoppas helgen är skön kram

Lilla Blanka sa...

Hej Beatrice!

Jättefina bilder..!

Här har vädret varit jättebra, emellan regnskurarna, varmt och klart. Regnbåge och klar luft. Ganska skönt :) Satt ute och läste en ny inredningstidning..mysigt.

Vad roligt att jag var en av dem som inspirerade dig till att börja blogga *kram*

Ha det fint!
Mia

Nyanser av vitt sa...

Lyx att vara helt ensam hemma ibland. Vilka vackra bilder.
Kramis Agneta

Moster sa...

Hejsan

Skulle gärna ha gjort dig sällskap i regnet om du bjudit på kaffe med morotskaka. Här hade vi plötsligt både regn och åska över oss i går. Just nu skiner solen från en klar blå himmel.

Jag skall kolla pris och mått på anslagstavlan och försöka få fram ett frakt pris. Återkommer så fort som möjligt.

Nu sitter vi ivrigt och väntar på första leveransen av VÅGA smyckena som borde komma i dag eller i morgon. De är så vackra och framför allt förmånliga.

Kram Moster

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var fin färg på den, hoppas den är så fin länge. Och visst är det skönt och vara ensam hemma, njuta av fika och lugnet, precis som du skriver. Man får passa på..
Ha det gott
Goa kramen till dig
AnnaMaria

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God kväll!
Kul att du ville vara med i min lilla tävling;)

vacker!!!
Idag har varit helt ok,,,rätt varmt i luften..skööönt!Inte så faligt med regn!

Ha en fin vecka!:)
~~Kramisar ♥ Millis~~

synne sa...

Hej igen.
Det tackar jag för.
Om du vill kan du sända det på mailen.
sykkylven@msn.com

Kramen igen.
Synne.