onsdag 26 augusti 2009

En kväll vid Upmas



En av kvällarna vandrade vi längs ån som rinner ner från Upmas. Vi gick en bit upp i skogen i stället för längs vattnet, för det var både forsar och branta stup hela vägen som var lite onödigt lockande för Mollie. När vi hade kommit en bit längs ån uppenbarade sig en underbart vacker vy: Ett stilla vattendrag där fisken vakade, en rosig kvällshimmel som avspeglade sig i det klara vattnet, en svag dimma som sakta sänkte sig över ån och längre bort en älgko med kalv som gick ner till vattnet för att dricka. Kan det bli mer romantiskt? :-)

Varför jag inte lyckades fånga denna vackra vy förrän en lång stund senare (när det hunnit mörkna) var på grund av följande. H och jag stannade en stund i det vackra och fiskade och vi fick båda napp. När jag fick en öring på kroken skrek och tjöt jag av förtjusning så Mollie kom springande och undrade vad som var i görningen. Öringen sprattlade så det var omöjligt att få den av kroken och plötsligt gjorde den ett megasprattel så den flög av kroken och ner i vattnet igen. I samma sekund som den föll i skrek jag till av besvikelse. Då, som en liten blixt, kastade sig Mollie ner i vattnet efter öringen, helt orädd, för att rädda mattes matfisk. Oops! Hon kom upp lika snabbt igen och såg både chockad och generad ut. Sedan började hon att busa med oss för att liksom skämta bort det hela :-). Hon frös och skakade så mycket så till sist tog jag av mig tjocktröjan och lindade in henne i den för att hon skulle få lite värme.

Eftersom Mollie frös så hemskt blev det en ganska kort fiskekväll, men som sagt, det var en av de finaste kvällarna under vår fjällvecka. När vi kom tillbaka till tältplatsen satt vi länge, länge framför lägerelden och bara njöt av kvällningen och livet.

Kramar
Beatrice

15 kommentarer:

Hemma på Landet sa...

Vad härligt alltså.Mysigt sund. Det ska man ha.;-) Kram

milly Garden sa...

Åh så härliga bilder du visar!

Ha det gott!
kram Marina

Nyanser av vitt sa...

Vilka vackra bilder
Kram Agneta

Jema Rose sa...

Vackert!

: )

TACK för din kommentar, jag kommer nog att vända mig till en Homeopat istället, har slutat med medicinen nu, för jag mådde så väldigt mycket sämre av den...

KRAM, Jenny

<3

Nostalgi sa...

Fina bilder du visar och härlig natur, tro jag det att ni njöt av kvällen.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Åh så vackert!
Och vilken go liten hund, som ska vara snäll och rädda fisken...
Han såg väl hur glad du blev!
Kram
marie

LillaFlisan sa...

Hejsan Beatrice!

Så otroligt vackra bilder du bjuder på som vanligt!

Men lilla Molly slår nog allt!

Vilken liten sötnos!


trevlig helg!

Kram

Flisan

Viola sa...

Vilken härlig upplevelse ni var med om..underbara bilder, ha en fin helg, kram

Katinka sa...

Åhh, vad härligt att ha dig tillbaka igen Beatrice! Jag är lite dålig på att blogga och på att svara på kommentarer, men jag lovar att jag ska bättra mig snart. Jag har ju semester nu. Kram!!!

Lilla Blanka sa...

Hej Beatrice!

Vilket fantastiskt vackert ställe..ojoj underbart!

Kan tänka mig hur mäktigt det måste vara när man ser det på riktigt.

Kram
Mia

♥ A Cup Of Emilia ♥ sa...

Vilken vacker bild. Du lyckas verkligen att fånga "känslan" på bild! :) Många kramar från Emilia

Moster sa...

Vilka fina bilder och vilken söt hund. Hittade in till dig av misstag men det var ju roligt.
Kram Beatrice (ja jag också)

Moster sa...

Hej igen! Ja smyckena är just så fina att man vill ha allihopa och detta kommer att vara mitt största dilemma. Hur skall jag kunna lämna dem i butiken. Får väl köpa något till tröst antar jag.
Kram Moster

Jenny sa...

Det ser otroligt vackert ut! KRAM

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

tack så för din hälsning!!!

guuuud så vackert!! härligt ni ar det med den storslagna naturen!!

Ha en fin vecka!
kramelikram ♥ mamma millan