torsdag 20 augusti 2009

Dagarna med Mollie



Hej allihopa!

Hoppas ni har haft en skön sommar och hunnit vila upp er ordentligt! Tack och många kramar till er som varit så gulliga och fortsatt att skriva fina kommentarer här, trots att jag varit frånvarande under så lång tid. Själv har jag jobbat mycket i sommar, då H:s företag behövt både hjälp och extra arbetskraft.

Jag berättade ju i våras om vår valp som vi gick här och väntade och väntade på. Till slut kom hon till oss - i slutet av maj hämtade vi ÄNTLIGEN vår underbara lilla beagletjej Mollie. Jag höll nästan på att längta ihjäl mig och det var verkligen som att gå i väntans tider! De första dagarna här hemma var hon både busig och vild, men nu har hon lugnat ner sig betydligt. Fast.... gråhundarna tycker nog fortfarande att hon är i vildaste laget... ;-).



Bilderna är några av de allra första vi tog av henne och där är hon är bara ca 8 veckor. Det är otroligt vad valpar växer fort, hon är redan mer än dubbelt så stor! Jag sitter här och ler när jag tittar på bilderna, jag kan knappt minnas att hon var så liten och hade en sån där söt liten trubbnäsa :-).



Mollie strosar runt här på gården och upptäcker världen lite i taget, men en del dagar (som t.ex. i dag) bara sover hon och sover hon. De flesta av hennes små vassa piraya-tänderna har ramlat ut, tack och lov... :-). I början av sommaren hade jag så många småsår på händer och armar så jag funderade allvarligt på att gå i långärmat hela sommaren. Kanske tur att jag jobbat så mycket så ingen behövde undra vilket törnesnår jag gått igenom... ;-).

Lite brun har jag ändå blivit, tack vare att vi var i fjällen förra veckan. Mer om det i nästa inlägg! :-)

Många kramar
Beatrice

PS. Det känns roligt att vara tillbaka, de senaste veckorna har jag riktigt längtat efter era fina bloggar och efter att själv skriva en rad :-).

4 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Välkomme4n tillbaka gumman.
Jag har mest bara skrivit och inte haft tid eller möjlighet att hälsa på så mycket.
Vilken sötnos, förresten:)
kram Lallis

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad roligt att du är tillbaka!
Roligt att du vill vara med i min utlottning.
Vad gosig hon är lilla Molly, så härliga bilder.
Kram Marie

Viveka i Bläckhornet sa...

Välkommem tillbaka!

Så otroligt söt er Mollie är. Förstår att ni blev förälskade.
Vår hund heter ju Molly :)

Kram Viveka

synne sa...

Hej gumman.
Skönt att se du är tillbaka och dessutom med lite blogglusta.
Har varit inne och letat efter dig några gånger.

Skulle ju ha lilla Mollie här. Då hade hon fått busa med Mats. Det är valpen på gården. De är lika gamla.
Han är en norsk grå älghund som Erri.
Så nu är det livat värre här ska jag säga.

De är vassa di där valptänderna.
Det har gått några blomkrukor ute. Kläder på torkvindan har varit skojiga leksaker. Blomsterrabatten fick vi bara glömma. Det var ju kul att gräva där...
Skor ja...
Vet inte hur många skor vi bara har en av nu. Han norpar skor både hos oss och hos husse och matte. Lovar att när de nu startar tröskningen så kommer han få med träskor, gummistövlar, sandaler, gympaskol och finskor bland havren. Det är nämligen dit han tar skorna. Men har du försökt leta efter en sko i en havreåker någon gång?
Men han är så söt så han är förlåten. Det är valpstadiet, så det går över. Får jag hoppas.....

Försök njuta av en lite lugnare sensommar nu. Det kommer (hoppas jag) många fina dagar ännu.
Kramen i regnet.
Synne.