torsdag 16 april 2009

En aprilhälsning från mig!



Hej allesammans och tack för alla fina påskhälsningar jag fått! :-) Det är första gången jag kikar in här på länge och det känns nästan lite ovant. Min tanke var att även jag skulle önska er alla en Glad Påsk för en dryg vecka sedan, men orken försvann helt och det var knappt jag orkade jobba fram till skärtorsdagen. Därför har jag inte orkat starta datorn eller ens svara i telefon på ett tag.
Nu har det gått en vecka och jag har börjat pigga på mig lite. Egentligen skulle jag ha åkt söderut över påsk för att hälsa på min lillebror och lillasyster med familjer, men jag var så slut dagarna före påsk så jag fick ställa in alltihop. De enda som åkte iväg var mina föräldrar + yngste sonen som tyckte att det skulle vara roligt att träffa sina kusiner igen. Det var riktigt skönt (och välbehövligt) att bara vara hemma och jag har inte gjort något förutom att sova, titta på TV, promenera, baka och så har jag träffat en karriärcoach (!)... det är ju alltid något förstås :-).
Den här träffen med karriärcoachen var ett led i att jag mått så otroligt dåligt på jobbet den här terminen och börjat inse att livet är kort... det blir dessutom kortare för varje dag som går och jag har inte längre någon lust att slösa bort mina dagar på att må dåligt och att vara så trött så jag nästan inte klarar av att köra hem från jobbet. Eftersom jag sovit dåligt i flera månader då jag känt mig rädd och orolig över den utländske man som trackat mig, har jag fått magsår och knaprar magsårsmedicin för att överhuvudtaget kunna börja dagen utan att gå dubbelvikt.
Tja, så kan det gå... nej, nu ska jag ändra på både det ena och det andra i mitt liv. I dessa tider när man säger upp lärare till höger och vänster är man självklart rädd om det jobb man har, men jag bryr mig inte längre. Inget jobb i världen är viktigare än min hälsa, det är ju bara lite synd att det skulle ta nästan fyrtio år för att komma till den slutsatsen ;-).
Så, den 16 juni kan jag äntligen lämna den där helvetesplatsen på jorden och sen ska jag aldrig sätta min fot där igen! Då är det sommar och förhoppningsvis sol, H och jag har fått vår lilla beaglevalp Molly (som föddes den 1 april) och jag ska bara njuta av mitt sommarlov och börja leta efter nya stigar att vandra på...
... tack igen för att ni är så gulliga och tittar in här fast jag varit borta från världen ett tag. Jag ska börja kika in hos er också så smått i den takt jag orkar. Och... jag har faktiskt saknat er och era fina bloggar, vackra bilder och visdomsord :-).
Många kramar
Beatrice

14 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Skönt att höra att du är på banan igen. Man behöver sådan där stunder för sig själv, så det var nog bra med lite ledig upplanding för dig själv under påsken.
Måste kännas skönt att du har tagit beslutet att sluta nu i sommar på ditt jobb. Mig tog det också 38 år att fatta att hälsan var klart och långt viktigare en jobbet. Så skönt beslut.
Trakasserar den där skitstöveln dig fortfarande?
Du får njuta av vårvädret som kommer och går lite som det vill.
Kram:)

synne sa...

Hej Snuppa.
Läser med förskräckelse om den mannen som förföljer dig.
Var är det för en stjärna? Jag blir så arg när jag läser om det. Förstår att du inte mår helt ok. Det gör man inte när man är trött och inget orkar.
Men jag är glad för att vi fick ett livstecken ifrån dig nu.
Nu ska du bara ta det lugnt och vänta på lilla valpen.
Njuta av våren och bara bara.
Jättekram Synne.

Katinka sa...

Fint att höra att du tagit tag i allt det där nu äntligen. Ingen ska behöva må så dåligt som du gjort. Och du har rätt: livet är kort. Dags att leva det och inte ångra saker man i det förflutna inte gjorde något åt. Ta det lugnt och återkom i din egen takt. Massor av kramar från mig!

Lallis - liv och leverne sa...

Gumman. hur du har haft det!
En stor jättekram från mig.
Finns här.
/Lallis

synne sa...

Hej vännen.
Kikar bara in för att höra hur det går med dig.
Saknar dig.
Kram Synne.

Lallis - liv och leverne sa...

Kraam!:=)

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej
Vad kul att få lite livstecken ifrån dig! Har saknat dig mycket och tänkt på dig då och då.
Du har en award att hämta hos mig.
Kram Marie:D

synne sa...

Skönt att få ett litet ord från dig.
Hoppas det är bra med dig, man kan ju inte undvika att fundera på hur det går.

Ja, det är en liten grå älghundsvalp. Det är vår hyresvärds hund. Så nu har Erri fullt upp. Vi med. Nått busigare än den där får man leta efter. Han heter Mats...

Hoppas det är skönt att slippa jobbet nu. Att den som följt efter dig har gett upp.
Kan inte helt koppla bort den figuren.

Men nu skiner solen. Jag ska göra frukost och bara njuta av dagen nu.
Hoppas du får göra detsamma.
Stor kramen Synne.

Katinka sa...

Vad härligt att höra ifrån dig Beatrice och veta att allting är bra! Jag har varit lite orolig för dig, men när jag hör om en liten valp blir jag varm inuti. Då är nog allt väl...
Kram

Mamma Millan sa...

Hej hej...fin blogg du har...kul att hitta nya fina. Härliga thailandskort...var där 03 underbart!!!

Millan♥

synne sa...

Hej igen.
Ville bara höra så att allt är bra.
Kramen Synne.

Marie//Tekla Maräng sa...

Fick bara för mig att titta in för att skriva en liten hälsning.
Kram marie:)

synne sa...

Hej Snuppa.
Så glad jag blev när jag såg du hälsat på.Har undrat vart du tagit vägen.

Hoppas du har det bra iallfall.

Inte jobba för mycket nu bara. Du får inte glömma att njuta av livet med.
Det är så allt för kort vet du.

Hoppas du kommer på nytt besök igen. Har saknat dig liksom.
Kramen Synne.

disa sa...

85cc免費影片,免費影片,免費小遊戲,免費遊戲,小遊戲,遊戲,好玩遊戲,好玩遊戲區,A片,情趣用品,遊戲區,史萊姆好玩遊戲,史萊姆,遊戲基地,線上遊戲,色情遊戲,遊戲口袋,我的遊戲口袋,小遊戲區,手機遊戲,貼圖,A片下載,成人影城,愛情公寓,情色貼圖,情色,色情網站,色情遊戲,色情小說,情色文學,色情,aio交友愛情館,色情影片,臺灣情色網,寄情築園小遊戲,情色論壇,嘟嘟情人色網,情色視訊,愛情小說,言情小說,一葉情貼圖片區,情趣用品,情趣,色情漫畫,情色網,情色a片,情色遊戲,85cc成人片,嘟嘟成人網,成人網站,18成人,成人影片,成人交友網,成人貼圖,成人圖片區,成人圖片,成人文章,成人小說,成人光碟,微風成人區,免費成人影片,成人漫畫,成人文學,成人遊戲,成人電影,成人論壇,成人,做愛,aio,情色小說,ut聊天室,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,免費視訊聊天,哈啦聊天室