tisdag 6 januari 2009

Trettondagsbandy och blommande skönheter



Trettondagen bjöd som vanligt på härlig bandy i vinterkylan. Det är yngste sonen som spelar och det är väl han som numera är friskusen i familjen, just på grund av ovan nämnda idrott. Mörkret hade lagt sig, men bandyplanen var upplyst och i ljuset åkte ett tjugotal röda och vita spelare omkring med snabba skär. Svisch, svisch... jag älskar ljudet av skridskoskär mot is... :-).

Bandy är en sån gemytlig sport. Även fast alla står och fryser öron och tår av sig, är det alltid glatt och trevligt. I pausen köper man korv och varm choklad och småpratar med de andra föräldrarna. Sedan fryser man en stund igen och applåderar med tjocka handskar... :-).

Idag filosoferade jag en stund kring mitt förra inlägg: om att behandla sig själv som en dyrbar antikvitet och värdera sitt eget åldrande lika mycket som man gör med gamla möbler och tavlor. Ofta är det så att det är andras omdömen som avgör hur man bedömer sin egen skönhet. Kommentarer och komplimanger gör att man känner sig vacker, men om man inte får några, betyder det då att man inte är det?



En blomma blommar oavsett om någon ser den eller inte. Det svåra är att våga låta sig själv stå i full blom, även i perioder där man inte får någon feedback eller bekräftelse. I år ska jag lova mig själv att sträva mot att bli mitt bästa jag, och jag ska ta hand om mig bättre, oavsett vad som händer runt omkring!

För inte alltför längesen kände jag mig vackrare än på många år. Det var i november när jag och H var på Bali - ön där frangipaniträden doftar dygnet runt... jag mådde så fantastiskt bra där, i både kropp och själ och det var nog den främsta anledningen till att jag kände mig vacker. Där, i blomsterparadiset, kände även jag mig som en blomma...

... nu har vi till sist fått ordning på foton och annat, så från och med nästa inlägg fortsätter reseberättelsen. Alltså, mot Bali! :-)

Kramar
Beatrice

4 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Bandy är verkligen en härlig sport att titta på. Publiken blir verkligen en sammanhållande grupp.
Jag har NÅGOT till DIG på min blogg!

Kramar Marie

Sjöboden sa...

Men GUD vilka vackra bilder, har du tagit dem själv!? Mkt bra gjort.
Bra tänkt kring åldrande!

kram C

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, säger jag bara vilka blombilder!
Helt underbart!:)
Och du skriver så att man bara nickar.
Kram Lallis

LillaFlisan sa...

Du är såååå klok och jag njuter av blombilderna och längtar till din reseberättelse om BALI!!!!

Kram

Flisan