fredag 7 november 2008

Vardagslyx!



Något som verkligen är lite lyx i vardagen är att få öppna ett alldeles nytt paket Zoegas Blue Java och riktigt andas in den fantastiska aromen av etiopiska kaffebönor... mmmm.... :-). Att sedan få brygga sig en kopp kaffe och avnjuta den i ensamhet medan man funderar över allsköns ting, det är inte dumt det :-).
Det var precis vad jag gjorde idag. När jag hade skjutsat H till tåget, åkte jag de fem milen hem igen (trots att det lockade att åka in på IKEA en stund :-), öppnade ett nytt paket kaffe och doftade på det en lååång stund. Sedan bryggde jag mig några koppar och satt och läste lite i nya numret av Lantliv medan jag sippade på kaffet.
Kaffe ska ju vara ett gift (och JA, jag ÄR beroende :-) och om kaffet i Kina är så dåligt som det sägs vara, innebär det i praktiken att resan blir några veckors avgiftning för mig... :-). Blää, vilken huvudvärk jag ska få!!! Egentligen borde man verkligen försöka rena och avgifta sig, men vad ska jag då lyxa med på eftermiddagarna? Den vise Voltaire sade en gång: "Kaffe torde sannerligen vara ett långsamt verkande gift, för jag är åttiofyra och ännu inte död." Om man begrundar det uttalandet en stund så behöver jag kanske inte avgifta mig just i år... :-).
H hann göra ett storkok med köttfärssås till äldsta sonen innan det var dags att åka (hur han hann det förstår jag bara inte), så jag frös in den i portionsförpackningar men sedan fanns inte mycket mer att pyssla med här hemma. Efter det skjutsade jag samma son till bussen, för han ska hälsa på flickvännen i helgen. Så... nu är det bara jag och kaffet... :-).
Kram
Beatrice

1 kommentar:

Lallis - liv och leverne sa...

Jag är såld på precis samma kaffe och är nog också ganska så beroende.
Men det är en mysig stund på något vis; kaffestunden:)
Kram på dig och ha en fin kväll.
/Lallis