tisdag 11 november 2008

Det är vackrast när det skymmer...


Foto: http://www.flyingtoursindonesia.com/ - Tanah Lot Temple, Bali

Kan man vara närmare himmelriket än så här? Tänk att få sitta vid templet på klippan och vara så nära en oändlig himmel... det är "rikedom" för mig. H vet det inte än, men vi ska DIT när vi är på Bali... :-).

Idag känner jag mig rik - rik på minnen och upplevelser, rik på kärlek och möjligheter.

Dagen IGÅR var ingen bra dag, ingenting gick som det skulle. Flera saker körde ihop sig, men det som oroade mig mest var att jag aldrig fick tillbaka passet från Kinesiska Ambassaden någon gång. Utan det kan jag inte åka på fredag! Jag hade riktigt svårt att hålla humöret uppe och det kändes som att ingenting gick min väg. Precis som om en sagofé hade svängt sitt trollspö över mig, började allt sakta att förändras under eftermiddagen. När jag skulle hämta in posten, fann jag helt oväntat ett brev från min underbara faster M i brevlådan. Hon hade skickat "kinapengar" - kinesiska yuan, plus en artikel till H som han med all sannolikhet kommer att få stor nytta av.

Det kändes ungefär som att få en turpeng skickad till sig :-). Molnen på min himmel började sakta skingra sig och på något konstigt sätt började jag känna att allt nog flyter på som det ska ändå.

När jag vaknade i morse visste jag att passet var här. Innan jag ens hade fått en avi så begav jag mig till tobakshandeln (utlämningsstället) och frågade efter mitt rek. Och voila, där var det! :-) Plötsligt började det kännas ännu mer som att jag var i ett slags FLOW. Jag vet inte om det var tankens kraft, men tursamma saker fortsatte att hända mig under hela dagen :-).

Det är förunderligt vad saker och ting kan förändras från minut till minut. Igår orkade jag knappt resa mig ur soffan, idag känns det som att jag är uppfylld av något slags inre ljus - jag går omkring som Mona Lisa med ett mystiskt leende på läpparna :-). Nästa gång allt kör ihop sig och jag inte vet vad jag ska ta mig till, ska jag försöka hitta tillbaka till den här känslan av "rikedom". Oavsett vad som händer, är allting bra. Jag ska försöka tänka att jag har allt jag behöver och att allting går min väg... :-).

Kramar

Beatrice

2 kommentarer:

Vitt och blandat sa...

Hej och tack!! Kul med en ny som hälsar på =)

Vad härligt - vilken fantastisk semester du är på, jag ska gå tillbaka och kolla lite till på din blogg. Kramar/Anneli

johanna sa...

Å vilken underbar resa ni ska på!!!! Hoppas vi får höra vad ni kommer att uppleva.
Kraaaam