fredag 10 oktober 2008

To see a Heaven in a wild flower

To see a World in a grain of sand,
And a Heaven in a wild flower
Hold infinity in the palm of your hand,
And eternity in an hour.

William Blake

Den här bloggen kommer först och främst att handla om min kommande resa till Kina. Som jag har längtat!!! Länge trodde jag att jag aldrig någonsin skulle komma iväg till Asien, att det på något sätt inte var meningen att jag ska åka dit. Det rätta tillfället ville bara inte infinna sig. Jag vet inte riktigt hur det gick till, men plötsligt är jag i full färd med att planera resan!

Bloggen kommer också att handla om mina dagar fram tills dess jag åker och hur jag försöker lära mig att ta mig tid att uppskatta skönheten i det lilla och anspråkslösa; t.ex i en vacker blomma, i en vattenpöl där solstrålarna dansar, i strukturen på en chenille-filt.

Hälsningar Beatrice

Inga kommentarer: