tisdag 14 oktober 2008

Rose de Chine

Min hibiskus slog ut under dagen och blommar nu så här fint! :-)





Jag tog en promenad under eftermiddagen och såg ett svanpar som simmade sakta i sundet. Jag hade kameran med mig, men tyvärr blev inga av bilderna riktigt bra. Zoomen på kameran verkar inte fungera som den ska, det såg ut som att svanarna var tre kilometer ifrån mig!

Vi har fortfarande inte fått besked om valpen, så det verkar inte bli någon valp. Det fanns andra intresserade som skulle titta på den häromdagen och ägaren lovade att ringa och berätta om någon bestämde sig för den, men han har inte hört av sig... det innebär nog att den är såld. Jag som hade "bestämt" att den skulle heta Molly och allt... :-).

Men... den 14/11 reser jag till Kina! :-)

Hälsningar
Beatrice

1 kommentar:

Clarice sa...

Oj vad kul! Till Kina är det ju inte så ofta man åker (aldrig i mitt fall). Blir det en arbetsresa eller privat resa? Stannar du länge?

Vi kommer att resa till Thailand 7.12 för att få den sol och sommarvärme som vi aldrig fick här senaste sommar.

Visst är det ganska kul att ni hade flera saker gemensamt du och min syster. Beatrice är ju ändå inte såååå vanligt. Fast ännu ovanligare är nog mitt namn (Clarice), jag känner ingen annan som heter så. Gör du?

Gå gärna in på min spets i kanten och ge din åsikt om vad jag borde göra med min "pryl" hylla/låda.

Kramis,