torsdag 30 oktober 2008

Rapport från norrland...



I morse när jag vaknade och tittade ut genom fönstret, fick jag nästan en chock... det har snöat en del i natt! Allt var vitt, himlen, marken, träden, bilarna och allt byggmaterial utanför huset som vi inte hunnit ta in än... hmm...

... jag påminde H om att vi borde vinterbona lite bättre åt hundarna innan vi åker till Kina. Då påminde han mig om att de har varit ute året om sedan de föddes och att det inte direkt är någon fara på taket än... nåja, han har kanske rätt. SÅ kallt har det ju inte varit... :-).

Tonårssonen är utomlands och han har varit duktig på att höra av sig varje dag. Igår väntade jag med spänning på att han skulle sms:a och berätta hur det går med surflektionerna, för han skulle prova att surfa på HÖGA vågor för första gången. Självklart var jag ju orolig också, både för vågorna, men också för att det ska finnas haj där de håller till, så allt eftersom timmarna gick blev jag bara mer och mer orolig. När väl det efterlängtade sms:et kom, stod det bara: "Tjo mamma, har du beställt den där mössan än?". Hmm... han blir då bara mer och mer kortfattad ju äldre han blir... men, jag är såklart glad över att han hörde av sig. Behöver han en mössa så betyder det väl att han är frisk och hel :-).

Kram
Beatrice

Inga kommentarer: