fredag 24 oktober 2008

Jag drömmer om en vit jul....



.... men inte redan väl?

De har varnat för oväder och snö (!) på söndag, det är bara det att jag ska ha loppis då... utomhus!!! Hmm... vi får se hur det går. Visst kan man klä sig ordentligt, men allt man vill bli av med lär bli förstört om det ligger framme i regn och snö.

Det är otroligt hur mycket saker man kan samla på sig. Trots att jag tycker att jag rensar i skåpen med jämna mellanrum, finns där fortfarande en hel del saker jag tyckte om för mycket mycket länge sedan (och inte längre tycker om). Smaken förändras tydligen med åren. Det gäller även gamla böcker, trots att min bokhylla är "helig", hittade jag nu en del titlar som jag faktiskt kan tänka mig att sälja... :-). Så idag är det rensning som gäller!

Inom Zen menar man att när onödiga detaljer rensas bort i ens hem, får man närmare kontakt med det som finns kvar. En av tankarna i Zen är: Gör dig av med allt bråte som skymmer tanke och sikt, så upptäcker du sanningen om sådant som omger dig och om dig själv". Tänkvärt! :-)
Rensningen fortsätter!
Kram
Beatrice


1 kommentar:

Vita ljuva tankar sa...

Grattis! Här kommer en tidig julklapp! Du vann 3:e pris i min tävling!

Maila din adress till:
linda.eriksson@edu.boras.se
så kommer snart ett paket på posten :)

Kram Linda