torsdag 16 oktober 2008

Home is where your heart is...



Det här vackra luffarslöjdshjärtat kan man vinna om man deltar i en tävling hos http://spetsikanten.blogspot.com/, tävlingen pågår fram till den 20/10. Jag hoppas att jag vinner det, det skulle passa så fint in i mitt kök :-).

Visst känner man mer för att göra det mysigt hemma, nu när det mörknar minut för minut? De här gråtrista dagarna vi allt som oftast har, gör att man bara känner sig trött och frusen. Jag är riktigt glad nu för att det blev en dag i skogen den här veckan, hoppas att det blir fler soliga dagar!

Igår eftermiddag tog jag mig i alla fall ett härligt bad för att bli varm igen. Det bästa av allt var badbomben som jag slängde ner i badet:




Den heter Ma Bar och är från Lush (och jag fick den av min snälla lillasyster som brukar handla något därifrån när hon ska komma på besök). Den innehåller choklad och honung och har en råsockerbit i mitten, men doftar dessutom vanilj, kola, mandel och allt smarrigt jag tycker om. Det blir dessutom jättemycket skum i badkaret! :-) Lush är en av de butiker som jag SAKNAR här uppe i norrland...

Idag ska jag försöka vara produktiv och kanske till och med trotsa regnet och ge mig ut i hösten... men vi får se... :-)

Hälsningar
Beatrice

Inga kommentarer: