lördag 18 oktober 2008

Fyra nyanser av vitt



Som så många andra här i bloggvärlden är jag passionerat förtjust i vitt! Vitt ger ljus och luftiga ytor och speciellt under vinterhalvåret vill man göra det så ljust som möjligt hemma. Karaktären på den vita färgen ändras också hela tiden beroende på materialet. Mina krus för olja och vinäger (ovan) är benvita eller gräddvita. Nedan är en av mina ljuslyktor från Cult, de är kritvita:



Ramen till spegeln jag har i vardagsrummet är naturvit, eller nästan svagt beige:



Tonårssonens strutsfjäder från Sydafrika är rent vit men med många grå inslag:



Många av mina vänner tycker att det blir för tråkigt och enahanda att ha allt i vitt, men genom olika nyanser och struktur på t.ex. textilier lockar man istället fram skillnader i känsla och djup. Det finns många vita färgskalor!

Hälsningar
Bitte

Inga kommentarer: