söndag 12 oktober 2008

Eftermiddagspyssel



Jag dammade pianot både invändigt och utvändigt, precis som jag hade bestämt. Det var en hel del annat som dammades av också :-). Sedan var det dags för en promenad och lite eftermiddagspyssel. Jag köpte en chrysantemum och klippte av blommorna, sedan fyllde jag ett gammalt rostigt fat med vatten och lade i blommorna där. Voìla!


Chrysantemum brukar hålla sig fina länge, hoppas bara att de inte mår dåligt av rosten...

Jag undrar just hur det ska bli med vår Kinaresa. Min andra hälft H (som varit på älgjakt hela helgen) ringde för en stund sedan och berättade att han sett en valp som han vill köpa. Jag blev rätt så förvånad måste jag säga, för vi har en hel del saker på agendan just nu, inte minst vår kommande resa! Då är det kanske inte läge att köpa en valp. Men... när jag såg bilden av valpen så ville jag också ha den... :-).
Efter att vi funderat fram och tillbaka en stund kom vi att tänka på att det är RÄTT DUMT att köpa en valp några veckor innan man ska åka utomlands! Men å andra sidan är det antagligen den sötaste valp som finns här i världen, då kanske man kan ändra sina planer. Hur som helst, H skulle ringa uppfödaren idag för att se om valpen fortfarande finns kvar, så jag väntar med spänning på att han ska komma hem från de djupa skogarna med besked... :-).
Hälsningar
Beatrice

Inga kommentarer: