lördag 11 oktober 2008

Boktips



Det går lite trögt med bokningen av Kinaresan - det beror helt enkelt på att vi inte kan bestämma oss för hur resrutten ska se ut. Hur många dagar ska vi stanna i Peking? Ska vi dessutom passa på att åka till Shanghai och Hong Kong? Hur som helst är det ett angenämt problem.

Det har regnat och regnat här hela dagen men jag tror att det möjligen kommer att bli bättre väder under eftermiddagen. Eftersom jag inte känner för att gå ut på en antagligen välbehövlig promenad just nu, tror jag att jag ska börja läsa om en av mina absoluta favoritböcker: De små tingens gud av Arundhati Roy. Jag kan varmt rekommendera den boken till alla som inte läst den än, det är väl investerade timmar! Om inte annat så blir man alldeles salig bara av att titta på bokomslaget :-).
Hälsningar
Beatrice




Inga kommentarer: