lördag 11 oktober 2008

Autumn leaves


Alla mina dåliga ursäkter för att inte gå utanför dörren idag försvann i ett huj när solen tittade fram under eftermiddagen. Jag strosade först genom stan och gick sedan ner till södra sundet där det fortfarande låg flera vackra segelbåtar förtöjda. Vattnet glittrade i höstsolen och två änder gled fram i sakta mak. Det var underbart att få lite frisk luft och sol på nosen och jag är riktigt glad att jag tog mig ut!

I morgon ska jag försöka ta bilder på alla vackra löv som ligger på marken i stadsparken och runt domkyrkan.

Under eftermiddagspromenaden funderade jag på följande rader ur Tove Janssons Höstvisa: "Jag märkte aldrig förut, att mörkret är så stort, går och tänker på allt det där man borde. Det är så mycket saker jag skulle sagt och gjort, och det är så väldigt lite jag gjorde". Jag har nog skjutit upp en hel del som jag skulle sagt och gjort... jag måste ändra mitt motto "Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra i övermorgon"... :-).

Hälsningar
Beatrice

Inga kommentarer: